Veelgestelde vragen

1. Hoe maak ik een account aan?

1. Hoe maak ik een account aan?

Op de homepage klik je op 'Nieuw account aanmaken'. Vervolgens kom je in het scherm waar je je e-mailadres kunt invullen. Als je akkoord gaat met het privacy protocol, krijg je een e-mail met daarin je inloggegevens en je wachtwoord. Je wachtwoord kun je vervolgens zelf aanpassen.

2. Wat gebeurt er nadat ik mij heb aangemeld?

2. Wat gebeurt er nadat ik mij heb aangemeld?

Nadat je je hebt aangemeld op de site, ontvang je een e-mail met gebruikersnaam en wachtwoord. Deze moet je gebruiken als je wilt inloggen. Je wachtwoord kun je vervolgens zelf aanpassen.

3. Ik heb een PMA werkgeversnummer. Waarom moet ik dit invullen?

3. Ik heb een PMA werkgeversnummer. Waarom moet ik dit invullen?

Aan de hand van je PMA werkgeversnummer kan Apotheekwerk controleren of de Apotheek valt onder de Cao Apotheken en/of premie afdraagt aan de SBA. Is dit het geval dan kost het plaatsen van een vacature slechts € 95,- excl. btw. Het werkgeversnummer is terug te vinden op elke kwartaalnota en premiespecificatie van de PMA en op het webportaal Mijn Appolaris onder bedrijfsgegevens.

4. Wat is mijn PMA werkgeversnummer?

4. Wat is mijn PMA werkgeversnummer?

Mocht je het PMA werkgeversnummer van de apotheek niet weten, neem dan contact op met een medewerker van Apotheekwerk.

5. Ik heb geen PMA werkgeversnummer. Kan ik dan een account aanmaken en vacatures plaatsen?

5. Ik heb geen PMA werkgeversnummer. Kan ik dan een account aanmaken en vacatures plaatsen?

Ja, ook als je geen PMA werkgeversnummer hebt, kun je een account aanmaken en vacatures plaatsen. Een account aanmaken is kosteloos, een vacature plaatsen kost dan € 495,- excl. btw. Bij het aanmaken van een account wordt gevraagd of je een PMA werkgeversnummer hebt. Geef hier aan dat dat niet het geval is.

6. Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

6. Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Nadat je bent ingelogd klik je in het menu aan de linkerzijde op 'Mijn profiel'. In het scherm dat verschijnt kun je je persoonlijke gegevens aanpassen.

Voor het wijzigen van je e-mail klik je in het menu aan de linkerzijde op 'Mijn Account'.

7. Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

7. Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Nadat je bent ingelogd klik je in het menu aan de linkerzijde op 'Account'. In het scherm dat verschijnt kun je je wachtwoord aanpassen.

8. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik inloggen?

8. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik inloggen?

Ga op de homepage naar de groene inlogbutton bovenaan en kies 'Wachtwoord vergeten'. Per e-mail krijg je een nieuw wachtwoord toegestuurd.

9. Wat is een publicatie e-mailadres?

9. Wat is een publicatie e-mailadres?

Bij het aanmaken van een vacature vanuit je eigen account (met persoonlijk e-mailadres), kun je ervoor kiezen om sollicitaties op een ander e-mailadres binnen te laten komen. Vul bij 'Publicatie e-mailadres' het e-mailadres in waarop je de sollicitaties wilt ontvangen.

10. Hoe maak ik een vacature aan?

10. Hoe maak ik een vacature aan?

Log in. In het menu vacatures vind je een overzicht van jouw vacatures en een knop 'Nieuwe vacature'. Klik hierop om een nieuwe vacature aan te maken.
Tip: maak de vacature tekst eerst in word en knip (Ctrl C) en plak (Ctrl V) dit in de omschrijvingstekst bij de vacature, zodat je de tekst ook in word kunt opslaan.

11. Hoe zet ik mijn vacature online?

11. Hoe zet ik mijn vacature online?

Nadat je ingelogd bent en een nieuwe vacature gaat aanmaken, zie je onderaan de aanvinkmogelijkheid: 'Deze vacature direct op de website tonen'. Als je dit aanvinkt, is de vacature direct zichtbaar op de website www.apotheekwerk.nl.

12. Ik heb een vacature geplaatst maar zie deze niet op de website. Hoe kan ik dat oplossen?

12. Ik heb een vacature geplaatst maar zie deze niet op de website. Hoe kan ik dat oplossen?

Log in en ga naar 'Mijn vacatures'. Kijk bij de betreffende vacature of deze op 'Gepubliceerd: ja (op website)' staat. Staat hier 'nee', klik dan op 'Bewerken' en kies: 'Deze vacature direct op website tonen'.

13. Hoe sluit ik mijn vacature?

13. Hoe sluit ik mijn vacature?

Log in en ga naar 'Mijn vacatures'. Hier vind je een overzicht van de openstaande en gesloten vacatures. Ga naar de betreffende vacature, via de knop 'Sluiten' kun je de vacature verwijderen. De vacature blijft wel zichtbaar in je historie.

14. Hoe gebruik ik de gegevens van een oude vacature?

14. Hoe gebruik ik de gegevens van een oude vacature?

Wil je de gegevens van een eerder geplaatste vacature overnemen in een nieuwe vacature? Dan bestaat nu de mogelijkheid om een kopie te maken: Log in en ga naar 'Mijn vacatures'. Hier vind je een overzicht van alle vacatures. Ga naar de betreffende vacature en klik op de titel en vervolgens op 'vacaturegegevens kopiëren'. Pas de tekst aan en sla de vacature op. Mocht het niet lukken om een kopie te maken van een vacature welke is aangemaakt door je collega, dan helpen we je hier graag telefonisch mee.

15. Hoe kan ik voor meerdere apotheken een vacature plaatsen?

15. Hoe kan ik voor meerdere apotheken een vacature plaatsen?

Als je voor verschillende apotheken vacatures plaatst, bijvoorbeeld als je in een maatschap werkt, dan kunnen wij een masteraccount voor je aanmaken. Het voordeel hiervan is dat je met één account de vacatures voor meerdere apotheken kunt beheren. In een geplaatste vacature staan dan altijd de juiste adresgegevens, waardoor de vacature voor de werkzoekende makkelijker vindbaar is.

16. Hoe neem ik contact op met werkzoekende?

16. Hoe neem ik contact op met werkzoekende?

De gegevens van de werkzoekende op Apotheekwerk.nl worden, wegens bescherming van de persoonsgegevens niet doorgegeven aan derden.

17. Hoe vind ik een stagiaire?

17. Hoe vind ik een stagiaire?

Om voldoende gekwalificeerde apothekersassistenten op te leiden zijn stageplaatsen nodig in de apotheek. Heb je een stageplaats beschikbaar? Plaats dan een vacature op Apotheekwerk. Maak een vacature aan en geef bij functie: leerling apothekersassistent (BBL) of stagiaire apothekersassistent (BOL) aan. 

18. Als dingen niet werken of ik heb een andere vraag, waar kan ik dan terecht?

18. Als dingen niet werken of ik heb een andere vraag, waar kan ik dan terecht?

Als je tegen zaken aanloopt of je hebt andere vragen die je hier niet kunt vinden, dan kun je altijd via mail of telefoon contact opnemen met medewerkers van Apotheekwerk.

19. Wie zijn er contactpersoon van hetzelfde account?

19. Wie zijn er contactpersoon van hetzelfde account?

In het account van de apotheek is zichtbaar wie de contactpersonen zijn.

Hierdoor is het ook mogelijk om elkaars vacature te bewerken.
Mocht het niet lukken om een kopie te maken van een vacature welke is aangemaakt door je collega, dan helpen we je hier graag telefonisch mee.

20. Waarom moet ik de NAW gegevens van mijn organisatie invullen?

20. Waarom moet ik de NAW gegevens van mijn organisatie invullen?

Bij het aanmaken van een account vragen we je om de NAW gegevens van je organisatie in te vullen. Deze gegevens gebruiken we voor het opmaken van de factuur. Het is ook mogelijk om een afdeling, inkoopnummer etc. toe te voegen. Na het aanmaken van een vacature dien je akkoord te geven op de algemene verkoopvoorwaarden en de juiste factuurgegevens. Hier kun je de factuurgegevens eventueel nog aanpassen.

21. Is het mogelijk om als detacheerder een vacature te plaatsen?

21. Is het mogelijk om als detacheerder een vacature te plaatsen?

Ja, indien u SNA gecertificeerd bent is dat mogelijk. Neem hiervoor, na het doorlopen van de aanmeldprocedure, contact op met Apotheekwerk. Zodra het account op detachering wordt geplaatst, zijn de vacatures in de vacaturebank zichtbaar onder vacatures detachering. 

22. Hoe plaats ik een logo of foto in mijn vacature?

22. Hoe plaats ik een logo of foto in mijn vacature?

Hiervoor ga je naar bedrijfsgegevens bewerken bij "mijn profiel".  Upload hier je logo of foto bij bestand kiezen (max 2 MB). Je kunt één logo of foto plaatsen, welke altijd aanpasbaar of te verwijderen is.

23. Hoe plaats ik een link in mijn vacature?

23. Hoe plaats ik een link in mijn vacature?

Hiervoor ga je in de vacature naar het invulveld omschrijving en/of invulveld: hoe wil je de sollicitatie ontvangen. In deze beide velden kun je een link toevoegen, via het symbool hyperlink invoegen.

 

  • VZA
  • FNV
  • CNV
  • ASKA